اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۳

خطوط قرمز دایر کردن رستوران در تهران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۶۱۰۶
محله‌های جرم‌خیز مثل میدان غار یا میدان هرندی که در نزدیکی میدان شوش قرار دارند، از جمله محله‌هایی است که ایجاد رستوران در آن مناطق، غیرقانونی است.

محله‌های جرم‌خیز مثل میدان غار یا میدان هرندی که در نزدیکی میدان شوش قرار دارند، از جمله محله‌هایی است که ایجاد رستوران در آن مناطق، غیرقانونی است

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران، رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: اداره اماکن، خطوط قرمز خود را برای ایجاد رستوران در محله‌های مختلف تهران تعیین کرده و برخی محله‌ها مثل میدان شهید هرندی از جمله مناطقی است که نباید در آنجا رستوران ایجاد شود.

 

سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی افزود: تاسیس رستوران زیر پل عابر پیاده، نبش اتوبان، در نزدیکی دبیرستان دخترانه یا آرایشگاه زنانه نیز غیرقانونی بوده و نباید در این‌گونه مناطق رستوران ایجاد شود.

 

میرابراهیمی افزود: از چهارراه پارک‌وی به سمت تجریش، جزو محدوده شمیرانات است و به سمت پایین در حوزه استحفاطی تهران قرار دارد؛ همچنین ضلع شمال بزرگراه آزادگان در حوزه استحفاظی تهران بوده و ضلع جنوب بزرگراه یادگار امام نیز در محدوده تهران قرار دارد اما ضلع شمال آن در محدوده شمیرانات است.

 

رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران، رستوران سنتی و سلف‌سرویس تهران درباره اینکه در بعضی رستوران‌ها مبلغی به‌عنوان حق سرویس از مردم دریافت می‌شود، تصریح کرد: همه رستوران‌ها باید فاکتور رسمی به مشتریان بدهند و در فاکتور فقط باید قیمت غذا و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود و دریافت حق سرویس یا مواردی از این قبیل غیرقانونی بوده و تخلف است.

 

وی ادامه داد: اگر مردم مواردی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند از طریق سامانه رسابان یا تماس تلفنی به اتحادیه گزارش دهند تا رسیدگی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: البته در مراسمی که به صورت ولیمه یا میهمانی در رستوران برگزار می‌شود و خدمات ویژه‌ای به مشتریان داده می‌شود با توافق متقاضی، مبلغی به‌عنوان خدمات ویژه و حق سرویس دریافت می‌شود.

 

وی یادآور شد: حداقل متراژ مورد نیاز برای تاسیس یک رستوران، 80  متر مربع است و کارشناسان رسمی بهداشت، بازرسی‌های لازم را برای راه‌اندازی یک رستوران انجام می‌دهند و پس از انجام مراحل قانونی، مجوز راه‌اندازی رستوران داده می‌شود.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016